L’AVALUACIÓ INICIAL
Ja fa uns dies que vam passar la prova
d’avaluació inicial A3, que és la prova adequada per avaluar 3r curs de
primària. Aquesta activitat corresponia a la Fase 2 del Pla, que podeu veure a
continuació.
FASE 2 : RECOLLIDA
D’INFORMACIÓ (AVALUACIÓ INICIAL)
DATA: 12-3-13 al 5-4- 13 HORES: 18hores
|
Objectius:
-Analitzar les dades que faciliten els tutors
sobre la competència lectora dels alumnes de 3r.
-Detectar els alumnes amb més dificultat.
-Observar i recollir dades sobre els alumnes
durant l’activitat lectora.
-Passar les proves d’avaluació inicial que
proposa el mètode corresponents a 3r
curs.
-Decidir
els agrupaments, les franges horàries en que es realitzarà l’activitat. Destinataris/àries:
-Psicopedagoga
en pràctiques ( jo mateixa)
-Alumnes
de 3r curs de Primària.
-Tutores
dels grups de 3r i mestra que farà del SEP.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1.
Realització de l’avaluació inicial A 3 a tots els alumnes del curs.
2.
Anàlisi dels resultats que han obtingut juntament
amb les tutores.
3.
Triangulació de les dades obtingudes mitjançant
les avaluacions Glifing i les altres dades obtingudes mitjançant les proves
anteriors realitzades al centre.
4.
Decisió dels alumnes que formaran part del grup
general ( 2h) i del grup de dificultat (4h)
5.
Agrupació d’alumnes i creació de les parelles
lectores segons els criteris anteriors.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
1.
Reunions amb les tutores del curs i la MEE.
2.
Us del programari instal·lat als ordinadors per
avaluar els alumnes.
3.
Confecció de models i registre de les dades
recollides.
4.
Observació directa i registre de la mateixa.
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
1.
Grau de d’execució de les activitats proposades.
2.
Utilitat i ajust al context de les mateixes.
3. Nivell de funcionament del programari instal·lat. |
M’agradaria compartir amb vosaltres com va anar l’experiència:
a ) Valoració dels resultats obtinguts.
RESULTATS PPM grup 3r Primària
En els resultats de l’avaluació inicial, de
les dues classes ( 48 alumnes) 21 alumnes van treure resultats corresponents a
1r , 20 alumnes a 2n i 7 alumnes a 3r. Els resultats per tant van ser força
baixos i no es corresponien amb el resultats de les avaluacions fetes al
setembre i al gener, en que els valors en general eren més alts.
Cal tenir en compte que les proves que van
realitzar al setembre i al gener eren lectures de textos i que els alumnes mai
havien realitzar una prova tipificada de lectura de sons, síl·labes, no paraules
, paraules i finalment textos, un en
castellà i un altre en català. La prova requereix d’uns 15-20 minuts per passar-la.
Les proves anteriors eren lectures de textos
adequades al l’edat en que es mesuraven les paraules per minut llegides. També es
tractava de proves tipificades però menys exhaustives.
b)Temporització.
El temps de passar les proves va ser força llarg 48 alumnes a 15 -20
minuts per alumne són unes 16 hores. Més anotacions, observacions, i
aprenent a passar-les correctament, cal estar molt atent i concentrat a l’hora
de passar-les. Tot i això va ser molt gratificant, tant per la bona actitud
dels alumnes com per la guia i assessorament rebut per par del centre on
faig el pràcticum.
c)Resposta de l’alumnat.
La resposta dels alumnes ha estat molt bona ,
s’han mostrat molt motivats, molt encuriosits i han entès molt bé el motiu de
la prova i l’entrenament. En la valoració que es fa al final de la prova per
part dels nens i nenes tot eren comentaris positius i força sincers, comentaven
que s’havien cansat en la majoria dels casos i que els hi havia resultat
difícil sobretot als alumnes amb resultats equivalents a 1r.
Bé com veieu es tracta d’una experiència molt
enriquidora i que requereix molta feina amb els alumnes, de recollida de dades , presa
de decisions, organització de la informació etc.

