jueves, 11 de abril de 2013

CONTEXT D'APLICACIÓ DEL MÈTODE GLIFING


Les nenes i els nens quan arriben a 3r de Primària se suposa que tenen una competència lectora suficient que els hi permet utilitzar els llibres de text, cercar i llegir informació escrita, llegir llibres adequats a la seva edat. Sovint això no és del tots així, alumnes amb i sense dificultats d'aprenentatge es troben amb la dificultat de que no tenen una decodificació prou àgil, tenen dificultat en llegir paraules trisíl·labes o polisíl·labes,  grups consonàntics seguits de vocal ( trabades) inverses es per això que és un bon moment per avaluar el procés lector de l'alumnat i fer un entrenament lector que el ajudi a millorar.

Per això l’aplicació del mètode d’entrenament lector Glifing estarà adreçat als alumnes de 3r de Primària d'una escolat del Baix Llobregat (Barcelona) i respon als següents objectius pedagògics :

-Millorar la competència lectora dels alumnes com base d’accés a coneixement i així optimitzar el seu rendiment escolar.
-Ajudar als alumnes de 3r mitjançant un treball sistemàtic d’entrenament (Mètode Glifing) millor la seva competència lectora.
-Realitzar accions especifiques per atendre la diversitat de l’alumnat, sobretot els que presenten més dificultats en la lectura i ajustar el seu nivell mitjançant un treball  d’entrenament de Suport Extraescolar Personalitzar (SEP).

Aquest activitat respon al que consta en el seu Projecte de Centre i Carta de Compromís Educatiu en els següents punts:

- Planificar l’acció educativa en funció de les característiques i necessitats dels alumnes, atenent els diferents ritmes i formes d’aprenentatge. Fer un seguiment i avaluació individual dels aprenentatges i evolució dels alumnes.
- Adoptar les mesures educatives alternatives o complementàries per atendre les necessitats específiques dels alumnes que ho requereixin.
- Emprar la metodologia i recursos adequats a cada moment educatiu i planificar diferents tipus d’activitats en funció dels objectius.
-L’escola, dins les seves possibilitats, incorporarà al procés d’ensenyament -aprenentatge els avenços tecnològics que es produeixin a la nostra societat.





1 comentario:

  1. Hermínia,
    correcta la presentació de les diferents entrades al blog.
    Veig que estàs seguint les recomanacions donades en la primera entrada.

    ResponderEliminar