jueves, 29 de marzo de 2012

EL MEU PROJECTE: OBJECTIUS I TEMA

EL MEU PROJECTE: OBJECTIUS I TEMA

Es tracta de l’activitat extraescolar de l’aula d’estudi assistit, aquesta activitat està emmarcada en el projecte de centre de l'Institut, respon als següents objectius pedagògics del centre:

-Potenciar activitats fora de l’horari lectiu, si és possible, per completar la formació ordinària.

-Desenvolupar al màxim les capacitats dels alumnes, independentment de les valoracions que obtinguin.

-Dissenyar atencions específiques perquè l’alumnat pugui assolir els objectius escolars que s’hagi fixat.

 La meva intervenció pretén fer un anàlisi d’aquesta activitat tenint en compte tots els agents que hi participen,  està encaminada a la millora de les estratègies d’aprenentatge dels alumnes .



Subjectes a qui afectaria la intervenció
El treball es realitzaria principalment amb alumnes de 1r d’ESO amb greus dificultats de seguiment dels aprenentatges, per tal d’assessorar-los en la realització de les tasques encomanades pel centre (l’Institut) i en l’estudi. 

Objectius a assolir i justificació

Aquest programa té com objectiu la millora dels resultats escolars, de les estratègies d’atenció a la diversitat incidint en un triple àmbit: els alumnes, les famílies i en seu entorn.
Objectius  organitzatius:
.Unificar criteris entre tots els agents educatius implicats en l’actuació.
· Establir estratègies per tal de realitzar una coordinació
efectiva
· Optimitzar el recurs, en funció de les necessitats de l’alumnat  del centre.
· Avaluar el seu funcionament
· Compartir propostes de millora.
Objectius de l’activitat:
· Afavorir la millora del rendiment escolar de l’alumnat amb un entorn familiar socialment desfavorit.
· Adquirir hàbits de treball i d’estudi adequats.
· Ajudar els alumnes  responsabilitzar-se en l’estudi i  en general en l’entorn de l’escola.
· Proporcionar als alumnes l’oportunitat d’ avançar.
· Reforçar aspectes del currículum que ajudin l’alumne a millorar les seves competències.
· Consensuar amb l’orientador escolar la línia de treball a seguir.
Producte: Elaborar un Pla d’actuació per a l’optimització del funcionament del aula.
A partir de l’anàlisi dels materials amb els que treballen a l’Aula d’estudi assistit emmarcada dins el programa PROA (Programa de reforç i suport en Educació Secundària).
-Adaptar materials didàctics.
-Proporcionar estratègies d’aprenentatge als alumnes.
-Suport a les persones que col·laboren en aquest projecte que es realitza en horari extraescolar.
-Elaborar material per a l’alumnat d’aquesta aula que presenti dificultats més significatives ( alumnes amb NEE)
.

1 comentario:

  1. Comentaris Bloc 8 abril

    Hola Hermínia,

    Veig que has fet dues entrades al teu Bloc, una amb la presentació i una altra amb els subjectes, els objectius i el producte que elaboraràs arran de les pràctiques, molt bé.

    A partir d’ara et recomano que al Bloc hi incorporis el següent:

    -A la pàgina d’inici el teu nom i cognoms.

    -Tal i com vam comentar l’altre dia per correu, penja el requadre amb els fases del Pla de Treball (el que vas elaborar per la PAC1), amb les observacions que et vaig fer ja incorporades.

    -Cada sessió que comentis, anirà bé que les estructuris de la següent manera: Objectius de la sessió, desenvolupament de la sessió, instruments i/o materials (si n’heu utilitzat algun d’específic) i, sobretot, valoració de la sessió.

    -Afegeix alguna pestanya amb el Títol “Reflexions”, on hi incorporis allò sobre el que vulguis reflexionar, o que t’aporti interrogants o qüestions interessants que t’agradaria compartir. És important aquest procés de reflexió personal sobre les pròpies pràctiques.

    Ànims i continuem amb el diari de pràctiques,

    Anna Ristol
    Consultora UOC

    ResponderEliminar