domingo, 28 de abril de 2013

COMENTARIS SOBRE LA AVALUACIÓ INCIAL


L’AVALUACIÓ INICIAL
Ja fa uns dies que vam passar la prova d’avaluació inicial A3, que és la prova adequada per avaluar 3r curs de primària. Aquesta activitat corresponia a la Fase 2 del Pla, que podeu veure a continuació.
FASE 2 :   RECOLLIDA D’INFORMACIÓ  (AVALUACIÓ INICIAL)                                                             DATA:  12-3-13 al  5-4- 13                    HORES: 18hores
Objectius:
-Analitzar les dades que faciliten els tutors sobre la competència lectora dels alumnes de 3r.
-Detectar els alumnes amb més dificultat.
-Observar i recollir dades sobre els alumnes durant l’activitat lectora.
-Passar les proves d’avaluació inicial que proposa el mètode  corresponents a 3r curs.
-Decidir els agrupaments, les franges horàries en que es realitzarà l’activitat. Destinataris/àries:
-Psicopedagoga en pràctiques ( jo  mateixa)
-Alumnes de 3r curs de Primària.
-Tutores dels grups de 3r i mestra que farà del SEP.

ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.       Realització de l’avaluació inicial A 3  a tots els alumnes del curs.
2.       Anàlisi dels resultats que han obtingut juntament amb les tutores.
3.       Triangulació de les dades obtingudes mitjançant les avaluacions Glifing i les altres dades obtingudes mitjançant les proves anteriors realitzades al centre.
4.       Decisió dels alumnes que formaran part del grup general ( 2h) i del grup de dificultat (4h)
5.       Agrupació d’alumnes i creació de les parelles lectores segons els criteris anteriors.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.        Reunions amb les tutores del curs i la MEE.
2.        Us del programari instal·lat als ordinadors per avaluar els alumnes.
3.        Confecció de models i registre de les dades recollides.
4.        Observació directa i registre de la mateixa.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.        Grau de d’execució de  les activitats proposades.
2.        Utilitat i ajust al context  de les mateixes.
3.        Nivell de funcionament del programari instal·lat.

M’agradaria compartir amb vosaltres com va anar l’experiència:
a ) Valoració dels resultats obtinguts.




RESULTATS  PPM  grup 3r Primària 


 En els resultats de l’avaluació inicial, de les dues classes ( 48 alumnes) 21 alumnes van treure resultats corresponents a 1r , 20 alumnes a 2n i 7 alumnes a 3r. Els resultats per tant van ser força baixos i no es corresponien amb el resultats de les avaluacions fetes al setembre i al gener, en que els valors en general eren més alts.
Cal tenir en compte que les proves que van realitzar al setembre i al gener eren lectures de textos i que els alumnes mai havien realitzar una prova tipificada de lectura de sons, síl·labes, no paraules , paraules i finalment  textos, un en castellà i un altre en català. La prova requereix d’uns  15-20 minuts per passar-la.
Les proves anteriors eren lectures de textos adequades al l’edat en que es mesuraven les paraules per minut llegides. També es tractava de proves tipificades però menys exhaustives.
b)Temporització.
El temps de passar les  proves va ser força llarg 48 alumnes a 15 -20 minuts per alumne són  unes  16 hores. Més anotacions, observacions, i aprenent a passar-les correctament, cal estar molt atent i concentrat a l’hora de passar-les. Tot i això va ser molt gratificant, tant per la bona actitud dels alumnes com per la guia i assessorament rebut per par del centre on faig  el pràcticum.
c)Resposta de l’alumnat.
La resposta dels alumnes ha estat molt bona , s’han mostrat molt motivats, molt encuriosits i han entès molt bé el motiu de la prova i l’entrenament. En la valoració que es fa al final de la prova per part dels nens i nenes tot eren comentaris positius i força sincers, comentaven que s’havien cansat en la majoria dels casos i que els hi havia resultat difícil sobretot als alumnes amb resultats equivalents a 1r.
Bé com veieu es tracta d’una experiència molt enriquidora i que requereix molta feina  amb els alumnes, de recollida de dades , presa de decisions, organització de la informació etc.

1 comentario:

  1. ¿Cómo valoras la información que te ha aportado el análisis de los resultados después del esfuerzo de aplicar la evaluación?
    ¿Esperabas los resultados que se han obtenido?

    ResponderEliminar