viernes, 24 de mayo de 2013

SEGUIMENT DEL PROGRAMA I REGISTRES PRESOS


Avui m’agradaria  parlar de tres temes : 
 
a)El seguiment del programa per part dels dos grups: grup classe i grup d’alumnes amb més dificultat (SEP).
b)Registres presos.
c)Millora i satisfacció dels alumnes durant el procés.

a) El seguiment del programa per part dels dos grups: grup classe i grup d’alumnes amb més dificultat (SEP).

A nivell quantitatiu pel que fa al petit grup d’alumnes amb dificultat els seguiment de les sessions ha estat molt constant  tant en horari escolar com en horari extraescolar (SEP).Pel que fa al gran grup(grup classe) el seguiment ha estat una mica més irregular degut sortides, activitats de cicle i el fet de no poder fer desdoblament de grups que permetés fer l’entrenament per motius organitzatius de centre. Cal dir que de es tracta de quatre sessions.
A nivell qualitatiu considero que l’entrenament a funcionat molt bé per diferents motius:
-Es tracta de grups molt familiaritzats amb les TIC, i per tant amb l’ús de l’ordinador.
-Bona disposició de les tutores.
-Motivació  dels alumnes.
-Explicacions grupals de com funcionava l’entrenament amb la PDI.
-Es tracta d’alumnes acostumats a treballar en grup (parelles, grups cooperatius..)
-Implicació de les famílies dels alumnes que presenten més dificultat.
 Cal dir que hi ha hagut alguna dificultat en buscar espais dins l’horari (ja consolidat )del curs els horaris han hagut de ser modificats per fer encabir dues sessions d’entrenament lector dins l’horari escolar i en que amés es disposes de l’aula d’informàtica. Aquestes han estat les següents, una hora de llengua en que com l’entrenament dura de 20 a 30 minuts, mentre mig grup fa tasques escrites de treball individual de llenguatge l’altre mig fa l’entrenament i l’altra mitja hora canvien de manera que podien passar tots els alumnes del curs i una altra sessió per la tarda d’informàtica en que també s’alternen i mentre uns fan treball d’informàtica amb el notebooks (ordinadors portàtils dels que dota el Departament d’Ensenyament) els altres fan entrenament Glifing a l’aula d’informàtica.

b) Registres presos.

Els registres de l’activitat han estat els següents:
-Llistats dels alumnes amb les dates i la funció realitzada (entrenador o jugador, o bé si els deixem fer alguna sessió sols si són capaços)
-Notes de camp i observacions preses durant les sessions Glifing.
-Els registres que fa el programa Glifing que permeten veure com realitza cada alumne cadascuna de les sessions i que també registra l’historial de les sessions realitzades i que per tant permet programar les sessions següents més adequades.

 c)Millora i satisfacció dels usuaris durant el procés.

Com ja he comentat en posts anteriors la millores han estat moltes, tant pel que fa a:
-La comprensió del funcionament del Mètode que requereix una certa familiarització i assessorament per part dels educadors perquè els nens facin un bon aprofitament, de manera que l’aprofitament per ser òptim ha requerit  d’algunes sessions depenent de l’alumne ( entre 1 i 3).
-El treball en parelles i fer correctament el paper d’entrenador que és el més complicat, en que cal controlar al company amb l’ajut del ratolí (botó esquerre: correcte, sí, paraula i botó dret: incorrecte, no i no paraula).
Cal dir que aquesta funció la realitzen molt bé la majoria dels nens i nenes, només 2 alumnes J.B. i J.A. tenen algunes dificultats  els primer perquè té uns nivells de comprensió molt limitats i el segons per ser molt impacient i prem el botó sense massa control.
-La satisfacció ha estat molta i cap alumne (fins ara) ha mostrat manca de motivació i interès en la tasca, ben al contrari, solen venir a preguntar-me com ho han fet i quina sessió faran el proper dia( sabem que en el blog del Glifing queden reflectits els resultats, jo sempre els hi comento els seus progressos de manera positiva, cal anar amb compte, són molt competitius!).
-Les millores encara no estan del tot baremades donat que l’entrenament durarà uns dies més, des de les tutories s’han observat millores en l’actitud i en la velocitat lectora. Aquesta setmana s’han passat proves de velocitat lectora tipificades ( de les que parlo en l’entrada anterior al blog ) i s’observen millores en la velocitat lectora  d’entre 10 i 20 ppmm, en fluïdesa i entonació en alumnes que abans com llegien de manera tant entretallada no hi havia entonació.
En el grup de dificultat les millores han estat més irregulars, aproximadament està entre les 5 paraules (3 alumnes), les deu (2 alumnes), les 15 (2 alumne) les 20( 2 alumnes).
Cal dir que per valorar aquests resultat s’han de tenir en compte altres factors emocionals, de dificultats associades (comorbiditat), contextuals, individuals etc. així com la influència positiva de totes les tasques de lectura i animació lectora que realitzen els alumnes del centre.



1 comentario:

  1. Enhorabuena!!!
    Por lo que comentas y la brevedad de la experiencia creo que ha funcionado bastante bien :)!
    Se ha de valorar el tema de la brevedad de la aplicación... pero aún así la tendencia que parece observarse es realmente muy alentadora, ¿no?

    Laura

    ResponderEliminar