Un
cop fetes les avaluacions A3 corresponent a 3r
curs de primària, valorades les proves de velocitat lectora passades als
nens i nenes ens vam reunir amb les tutores i la mestra d’EE, per tal de
seleccionar quins serien els alumnes que assistirien al SEP de Glifing.
Per fer la
tria d’alumnes que farien 4 sessions en vam basar en:
- Resultats de les proves de lectura que passen a
l’escola.
- Observació a l’aula de com afronten la lectura.
- Resultats de les proves Glifing A3 (3r).
- Altres dificultats associades.
- Resultats acadèmics.
Un cop decidit
quins alumnes formarien part d’aquest grup varem comunicar a les famílies
mitjançant entrevista individual i posterior autorització escrita per tal que
es quedessin dos dies a migdia en horari extraescolar.
Totes les
famílies varen respondre positivament a la proposta, totes elles són conscients
de les dificultats lectores que tenen els seus fills i consideren que aquesta
proposta feta des de l’escola és beneficiosa per als seus fill/filles.
Curiosament
una de les famílies tenia els seus dubtes, justament la d’un nen (A.N.) que té que té altres problemes associats,
dificultats de per articular alguns sons de manera des de fa molt temps se li proposa a la
família que el nen faci recuperació logopèdica, se li tramita una beca des de l’EAP
i la família no fa els tràmits de manera que deixa perdre la oportunitat. Una
altra dificultat que presenta és en l’escriptura, de dificultats motrius per
agafar el llapis de manera correcta, apreta molt a l’escriure etc. També té
greus dificultats de comprensió lectora, aquest curs ha començat a fer les
proves per escrit i amb poques adaptacions. Cal dir que va progressant força
amb la mestra d’EE i té bona actitud davant de la feina. Una de les dificultats
més grans amb que es troben els mestres és amb la no acceptació per part de les
famílies de les dificultats que tenen els seus fills, i d’altra banda les
dificultats que tenen algunes d’elles per organitzar-se de manera adequada per
atendre les mateixes. La família actualment està molt contenta de que segueixi
aquest entrenament i que l’escola continuï fent reforç a EE.
La resta de
famílies es mostren molt col·laboradores i satisfetes de disposar d’aquest
ajut. Fins a dia d’avui cap alumne ha faltat a cap sessió en horari
extraescolar (SEP) i m’esperen puntuals a la sortida de classe per fer l’entrenament.
És molt gratificant llegir com els alumnes esperen amb ganes l'entrenament i que les famílies valorin l'esforç que fa l'escola. Gràcies Hermínia per compartir les teves experiències amb el Glifing.
ResponderEliminar