domingo, 19 de mayo de 2013

SELECCIÓ DEL GRUP DE DIFICULTAT I COMUNICACIÓ ALES FAMÍLIES DELS ALUMNES QUE REALITZEN 2 SESSIONS GLIFING EN HORARI SEP.


Un cop fetes les avaluacions A3 corresponent a 3r  curs de primària, valorades les proves de velocitat lectora passades als nens i nenes ens vam reunir amb les tutores i la mestra d’EE, per tal de seleccionar quins serien els alumnes que assistirien al SEP de Glifing.
Per fer la tria d’alumnes que farien 4 sessions en vam basar en:

  • Resultats de les proves de lectura que passen a l’escola.
  • Observació a l’aula de com afronten la lectura.
  • Resultats de les proves Glifing A3 (3r).
  • Altres dificultats associades.
  • Resultats acadèmics.

Un cop decidit quins alumnes formarien part d’aquest grup varem comunicar a les famílies mitjançant entrevista individual i posterior autorització escrita per tal que es quedessin dos dies a migdia en horari extraescolar.
Totes les famílies varen respondre positivament a la proposta, totes elles són conscients de les dificultats lectores que tenen els seus fills i consideren que aquesta proposta feta des de l’escola és beneficiosa per als seus fill/filles.
Curiosament una de les famílies tenia els seus dubtes, justament la d’un nen  (A.N.) que té que té altres problemes associats, dificultats de per articular alguns sons de manera  des de fa molt temps se li proposa a la família que el nen faci recuperació logopèdica, se li tramita una beca des de l’EAP i la família no fa els tràmits de manera que deixa perdre la oportunitat. Una altra dificultat que presenta és en l’escriptura, de dificultats motrius per agafar el llapis de manera correcta, apreta molt a l’escriure etc. També té greus dificultats de comprensió lectora, aquest curs ha començat a fer les proves per escrit i amb poques adaptacions. Cal dir que va progressant força amb la mestra d’EE i té bona actitud davant de la feina. Una de les dificultats més grans amb que es troben els mestres és amb la no acceptació per part de les famílies de les dificultats que tenen els seus fills, i d’altra banda les dificultats que tenen algunes d’elles per organitzar-se de manera adequada per atendre les mateixes. La família actualment està molt contenta de que segueixi aquest entrenament i que l’escola continuï fent reforç a EE.
La resta de famílies es mostren molt col·laboradores i satisfetes de disposar d’aquest ajut. Fins a dia d’avui cap alumne ha faltat a cap sessió en horari extraescolar (SEP) i m’esperen puntuals a la sortida de classe per fer l’entrenament.

1 comentario:

  1. És molt gratificant llegir com els alumnes esperen amb ganes l'entrenament i que les famílies valorin l'esforç que fa l'escola. Gràcies Hermínia per compartir les teves experiències amb el Glifing.

    ResponderEliminar