miércoles, 22 de mayo de 2013

IMPLEMENTACIÓ DEL PLA ALS ALUMNES AMB MÉS DIFICULTAT: DETECCIÓ DE MILLORES EN LES HABILITATS LECTORES DELS ALUMNES


Actualment ens trobem en la fase d’implementació del Pla, de fet ja s’han dut a terme més de la meitat de les sessions. Els objectius per aquesta fase són el següents:

-Realitzar les sessions d’entrenament dins els horaris i segons la planificació acordada.
-Motivar els alumnes i fer-los entendre a la seva mesura l’objectiu de l’activitat
-Informar els pares dels alumnes de la realització de l’activitat i els seus objectius

En aportacions anteriors he comentat com evolucionaven els alumnes pel que fa la motivació que ens té molt satisfets i de la reacció i suport per part de les famílies que també he comentat en posts anteriors.
Avui m’agradaria comentar  les millores detectades en les habilitats lectores d’alguns alumnes que tenen més dificultat .
Aquest grup està composat per 9 alumnes, vuit que assisteixen des del començament (10 d’abril) i un nou alumne que s’ha incorporat a principis de maig.


ALUMNES
CANVIS I MILLORES DETECTADES
M.N.
-Alumne amb un nivell de comprensió molt baix.
-Nivell lector baix propi de 1r.
-Dificultats d’articulació (amb necessitats d’atenció logopèdica)
-Alumne d’Educació Especial.
-Li costava entendre la mecànica i entendre els enunciats dels exericicis, actualment es capaç de treballar individualment amb autonomia.
-Superava les bateries d’exercicis amb un rendiment de 1r, actualment les supera amb un nivell de 2n i algunes de 3r.
-Tot i que llegeix millor el exercicis de praxis bucal i els de repetició i memòria li costen força.
L.P.
-Alumne amb bon rendiment acadèmic i bona comprensió amb una velocitat lectora molt baixa( 32 ppmm)
-Progressió en la realització de les bateries d’exercicis molt bona.
-Ha assolit nivells propis de 4t ,5è i 6è en la realització d’algunes bateries.
J.A.
-Alumne amb problemes conductuals  i de concentració, en tractament psicològic  extern.
-Velocitat lectora molt baixa, molt imprecisa, amb moltes regressions.

-Bona comprensió de la mecànica i funcionament del Mètode .
- Massa velocitat en realitzar les tasques que continua donant lloc a força imprecisions.
- En veure que anava molt de pressa però que superava les diferents bateries amb resultats inferiors a 3r, ha canviat una mica la seva actitud i intenta treballar més tranquil·litat, comença a fer alguns exercicis amb resultats adequats al nivell.
A.A.
-Alumna amb velocitat lectora molt baixa :23 ppmm i curiosament amb una bona comprensió lectora.

-Bona comprensió del Mètode i de les demandes dels exercicis, força precisió lectora.
- Millora en la lectura de paraules polisíl·labes i fa menys regressions.
-Millora de la velocitat lectora a 46ppmm.
P.P.
-Alumne incorporat al maig, molt lent en els processos.
-Dificultat en la lectura de polisíl·labes.
-Bona comprensió de la mecànica i funcionament del Mètode .
-Va millorant passant d’un rendiment propi de 2n a un propi de 3r.
N.G
-Alumne amb dificultats de concentració.
-Rendiment acadèmic per sota de les possibilitats.
-Amb algun bloqueig emocional.
-Bona comprensió de la mecànica i funcionament del Mètode .
-Comença amb un rendiment propi de 2n i actualment té en els exercicis un rendiment propi de 3r.

L.R.
-Alumne amb baix rendiment escolar.
-Velocitat lectora inferior al nivell.
-Actitud passiva.


-Bona comprensió de la mecànica i funcionament del Mètode .
- Millora en iniciativa i actitud més activa durant les sessions de Glifing.
-Comet molts errors i no progressa gaire, fa les tasques però no millora el nivell, està en un rendiment propi de 1r/2n. Molt irregular pot fer tasques complicades bé i al cap d’una estoneta no ser capaç de fer bé una tasca més senzilla.

J.B.
-Alumne amb un rendiment molt baix general.
-Certa desestructuració familiar.
-Dificultats de comprensió, concentració i atenció .
-Alumne d’Educació Especial.

-Dificultats de comprensió de la mecànica i funcionament del Mètode .
-Bona actitud davant de les tasques.
-Continua en un nivell inferior propi de 1r de primària.
-Poca autonomia en fer l’entrenament, es distreu i per el fil. Necessita sempre un adult que el supervisi en tot moment.

J.G.
-Alumne amb poca motivació a classe i amb un rendiment inferior a les capacitats que mostra.
-Poca velocitat lectora.
-Bona comprensió de la mecànica i funcionament del Mètode .
-Comença amb un rendiment propi de 1r i actualment té en els exercicis un rendiment propi de 3r.


No em voldria estendre però en general podem veure que en els alumnes que no tenen altres dificultats associades les millores són més evidents i  en els  nens i nenes que tenen altres dificultats (comorbiditat) hi ha millores però no tant notables.

1 comentario:

  1. Herminia,
    Me parece super completo el análisis que presentas! Y me alegra muchísimo leer que las mejoras están siendo notables :)!

    Con un mes y medio de entrenamiento y viendo que algunas semanas no se han podido desarrollar las cuatro sesiones de entrenamiento entiendo que la mejora que se está observando es muy significativa!

    ¿Piensas que los alumnos con comorbilidades a las dificultades de lectura se podrian beneficiar más de otros tipos de aplicaciones? Hablas de un caso en el que cuando se trabaja con un adulto se observa un mejor rendimiento del entrenamiento...

    ResponderEliminar