FASE 3: ANÀLISI DE LA PRÀCTICA EDUCATIVA
|
SESSIÓ: Cinquena
sessió DATA: 13-3-12
|
L’AULA
D’ESTUDI ASSISTIT A L’ INSTITUT BERNAT
EL FERRER ( Molins de Rei)
Observació de
les diferents aules d’estudi assistit de 1r a 4t d’ ESO
|
OBJECTIUS DE LA
SESSIÓ:
|
- Conèixer de manera directa el funcionament de
l’estudi assistit.
- Tenir contacte amb els alumnes i les persones
responsables de les aules per tal de recollir informació bàsica sobre l’aula:
recursos material, personals , horaris, d’espais, organitzatius i pedagògics.
|
DESENVOLUPAMENT
DE LA SESSIÓ:
|
-A les 17 h. Arribada de les persones responsables de
les diferents aules, la meva tutora, la coordinadora pedagògica del
centre(psicopedagoga) em presenta i mantenim un primer canvi d’impressions.
Es tracta de persones vinculades al centre: mares, ex
alumnes i monitora de menjador.
Hi ha quatre grups un per cada curs.
Són grups molt diferents:
Primer d’ ESO és un grup força divers, molt mogut i amb alumnes amb poca
autonomia.
Segon d’ ESO es
tracta d’un grup força nombrós( uns 10 aproximadament) amb alumnes que van
treballant amb petits ajuts i un petit grup 2 o 3 que necessiten
assessorament constant en el treball.
Tercer d’ ESO, grup de 5 alumnes que mostren
dificultats d’autocontrol i d’autonomia,
2 alumnes amb baixa autoestima i un amb TDAH. Es tracta d’un grup al
que li costa començar a treballar i centrar-se.
Quart d’ ESO , aquest és un grup força tranquil en que
els alumnes van per feina, tenen clars els objectius de l’estudi i treballen
de forma molt individualitzada i autònoma.
-Al final de la sessió d’observació i un cop acabat
l’estudi assistit comento amb ells/ elles les meves observacions i les
seves i coincidim força.
A la sortida anem a visitar la meva tutora i comentem
el desenvolupament de la sessió.
|
INSTRUMENTS I/O
MATERIALS:
|
-Observació directa.
-Conversa amb responsables i alumnes.
-Recull d’observacions a la llibreta / diari que utilitzo des que he
començat les pràctiques.
BIBLIOGRAFIA
·
Programa d’Estudi Assistit de
l’Institut Bernat el Ferrer.
|
VALORACIÓ DE LA
SESSIÓ:
|
Penso que va ser
una sessió molt profitosa que em va donar una visió pràctica i global del
funcionament i de la dinàmica de
l’Aula d’Estudi Assistit, i del desplegament dels recursos que en ella
s’utilitzen.
Cal destacar l’ambient acollidor que s’aconsegueix amb
aquests alumnes que presenten gran dificultat i la importància que té per a ells/es.
|
domingo, 13 de mayo de 2012
Cinquena Sessió
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario