|
FASE 6: CONCLUSIONS I PROPOSTES DE MILLORA
|
|
DATA: 28-5-12
|
|
L’AULA
D’ESTUDI ASSISTIT A L’ INSTITUT BERNAT
EL FERRER ( Molins de Rei)
|
|
OBJECTIUS :
|
|
<Valoració de les pràctiques.
<Valoració del funcionament del pla.
<Realització de propostes de millora.
|
|
CONCLUSIONS:
|
|
En el desenvolupament del projecte plantejat
a l’Aula d’estudi assistit, s’han acomplert parcialment els objectius
proposats en un principi .
Pel que fa a la primera fase els objectius
referents a l’anàlisi del context s’han acomplert totalment .
Els de la segona fase recollida
d’informació també s’han aconseguit de manera satisfactòria.
En la tercera fase també es van
acomplir els objectius proposats , és
a dir analitzar la pràctica educativa dins l’aula d’estudi assistit i
fer una proposta de treball per tal d’optimitzar el seu funcionament.
Per a posar en marxa el pla ens
varem centrar en 2 grups de nova creació amb alumnes de 1r d’ESO: un d’hàbits
i un altre de dificultats
d’aprenentatge en que s’ha atès als
alumnes en funció de les seves necessitats.
El grup d’hàbits ha realitzat un treball encaminat a la millora de l’organització de
les tasques dels alumnes, bona gestió del temps dins i fora de l’ institut,
iniciar-los a treballar prioritzant les tasques segons dificultat,
importància, amplitud etc. Cercant
crear hàbits de treball, d’autoregulació del mateix , fomentant la
responsabilitat, la motivació i treballant l’autoestima. A més de crear una
certa consciència de les pròpies capacitats i habilitats.
Tot això a través del treball
sistemàtic dins les sessions, els diàlegs i l’assessorament individual i
grupal dels alumnes.
El grup de dificultats en que s’ha treballat ajudant a aquest alumnes que tenen greus
dificultats d’aprenentatge a cercar estratègies organitzatives i de treball
així com se’ls ha ajudat a resoldre les seves dificultats del dia a dia
(dubtes, assessorament en la realització de les tasques etc.)
En aquest grup s’ha donat especial
importància a aspectes motivacionals, foment de l’autoestima, creació d’un
ambient acollidor en que es sentissin acceptats i rebessin les ajudes que
demanessin.
Tota aquesta tasca s’ha dut a terme
durant les fases quatre (Aplicació del Pla) i cinc (Seguiment i avaluació).
En aquesta fase he comprovat que alguns dels objectius que vaig proposar al
començament, en especial el següent:
-
Dissenyar atencions específiques
perquè els alumnes puguin assolir els objectius específics que s’hagin fixat.
No han pogut ser dissenyades de
manera específica, sinó que s’ha donat
respostes específiques als alumnes en funció de les seves necessitats
i a partir d’un disseny més general .
Dins l’aula d’estudi assistit es
necessària la immediatesa en les respostes, l’agilitat i la flexibilitat.
Com a experiència ha estat, no cal dir-ho,
molt enriquidora, de fet he aconseguit conèixer el funcionament de
l’ensenyament secundari i com es duu a terme l’atenció a la diversitat .
A més he tingut la sort de
treballar en un centre acollidor tant pels alumnes sigui quin sigui el seu
rendiment acadèmic , com pel professorat, famílies i col·laboradors.
Pel que fa a les propostes de
millora, en un principi crec que cal mantenir l’activitat és molt positiva i
funciona molt bé, de manera molt natural i fluida. Està ben integrada dins
l’engranatge(sistema) del centre.
Tot és pot millorar evidentment i
aquesta l’estudi assistit també:
<Penso que disposen de pocs
recursos materials ( de vegades manca material fungible com ara un retolador Velleda, folis etc.) són
detallets petits de poc cost però
necessaris.
< També aniria bé que disposessin d’un ordinador
igual que el dels alumnes amb els
llibres digitals, el moodle etc. per tal de poder avançar-se i conèixer quins
temes estan treballant els alumnes.
< Tot i que la coordinació és
bona seria interessant que tinguessin algunes sessions
d’intercanvi entre les persones responsables de les diferents aules, un cop
al trimestre per exemple i una de valoració a final de curs per fer propostes
de canvi o millora.
La relació i comunicació amb la
psicopedagoga del centre ja està assegurada i funciona perfectament.
Finalment dir que les persones responsables
que realitzen aquesta tasca , les que la coordinen, i tot el personal de
centre mostren una actitud pro activa vers la mateixa i sobretot vers als seus usuaris, els
alumnes.
|
lunes, 28 de mayo de 2012
Conclusions
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario