lunes, 28 de mayo de 2012

Conclusions


 FASE 6: CONCLUSIONS I PROPOSTES DE MILLORA
DATA: 28-5-12
L’AULA D’ESTUDI  ASSISTIT A L’ INSTITUT BERNAT EL FERRER ( Molins de Rei)
OBJECTIUS :
<Valoració de les pràctiques.
<Valoració del funcionament del pla.
<Realització de propostes de millora.
CONCLUSIONS:
 En el desenvolupament del projecte plantejat a l’Aula d’estudi assistit, s’han acomplert parcialment els objectius proposats en un principi .
Pel que fa a la primera fase  els  objectius referents a l’anàlisi del context s’han acomplert totalment .
Els de la segona fase recollida d’informació també s’han aconseguit de manera satisfactòria.
En la tercera fase també es van acomplir els objectius proposats , és  a dir analitzar la pràctica educativa dins l’aula d’estudi assistit i fer una proposta de treball per tal d’optimitzar el seu funcionament.
Per a posar en marxa el pla ens varem centrar en 2 grups de nova creació amb alumnes de 1r d’ESO: un d’hàbits i un  altre de dificultats d’aprenentatge en que s’ha  atès als alumnes en funció de les seves necessitats.
El grup d’hàbits ha realitzat un treball encaminat a la millora de l’organització de les tasques dels alumnes, bona gestió del temps dins i fora de l’ institut, iniciar-los a treballar prioritzant les tasques segons dificultat, importància, amplitud etc.  Cercant crear hàbits de treball, d’autoregulació del mateix , fomentant la responsabilitat, la motivació i treballant l’autoestima. A més de crear una certa consciència de les pròpies capacitats i habilitats.
Tot això a través del treball sistemàtic dins les sessions, els diàlegs i l’assessorament individual i grupal dels alumnes.
El grup de dificultats en que s’ha treballat ajudant a aquest alumnes que tenen greus dificultats d’aprenentatge a cercar estratègies organitzatives i de treball així com se’ls ha ajudat a resoldre les seves dificultats del dia a dia (dubtes, assessorament en la realització de les tasques etc.)
En aquest grup s’ha donat especial importància a aspectes motivacionals, foment de l’autoestima, creació d’un ambient acollidor en que es sentissin acceptats i rebessin les ajudes que demanessin.
Tota aquesta tasca s’ha dut a terme durant les fases quatre (Aplicació del Pla) i cinc (Seguiment i avaluació). En aquesta fase he comprovat que alguns dels objectius que vaig proposar al començament, en especial el següent:
-          Dissenyar atencions específiques perquè els alumnes puguin assolir els objectius específics que s’hagin fixat.
No han pogut ser dissenyades de manera específica, sinó que s’ha donat  respostes específiques als alumnes en funció de les seves necessitats i a partir d’un disseny més general .
Dins l’aula d’estudi assistit es necessària la immediatesa en les respostes, l’agilitat i la flexibilitat.
 Com a experiència ha estat, no cal dir-ho, molt enriquidora, de fet he aconseguit conèixer el funcionament de l’ensenyament secundari i com es duu a terme l’atenció a la diversitat .
A més he tingut la sort de treballar en un centre acollidor tant pels alumnes sigui quin sigui el seu rendiment acadèmic , com pel professorat, famílies i col·laboradors.
Pel que fa a les propostes de millora, en un principi crec que cal mantenir l’activitat és molt positiva i funciona molt bé, de manera molt natural i fluida. Està ben integrada dins l’engranatge(sistema) del centre.
Tot és pot millorar evidentment i aquesta l’estudi assistit també:
<Penso que disposen de pocs recursos materials ( de vegades manca material fungible com ara  un retolador Velleda, folis etc.) són detallets petits de poc cost  però necessaris.
< També aniria bé que disposessin d’un ordinador igual que  el dels alumnes amb els llibres digitals, el moodle etc. per tal de poder avançar-se i conèixer quins temes estan treballant els alumnes.
< Tot i que la coordinació és bona  seria interessant  que tinguessin algunes sessions d’intercanvi entre les persones responsables de les diferents aules, un cop al trimestre per exemple i una de valoració a final de curs per fer propostes de canvi o millora.
 La relació i comunicació amb la psicopedagoga del centre ja està assegurada i funciona perfectament.
 Finalment dir que les persones responsables que realitzen aquesta tasca , les que la coordinen, i tot el personal de centre mostren una actitud pro activa vers la mateixa  i sobretot vers als seus usuaris, els alumnes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario