domingo, 13 de mayo de 2012

Quarta Sessió


 FASE 2: RECOLLIDA D’INFORMACIÓ
SESSIÓ:  Quarta Sessió            DATA: 20-3-12
L’AULA D’ESTUDI  ASSISTIT A L’ INSTITUT BERNAT EL FERRER ( Molins de Rei)
REUNIÓ DE PARES D’ALUMNES AMB DIFICULTATS D’APRENENTATGE.
OBJECTIUS DE LA SESSIÓ:
- Explicar als pares dels alumnes les dificultats que presenten els seus fills a nivell d’aprenentatge i la seva incidència en els resultats escolars.
-Donar a conèixer la tasca que es farà amb els nois/es  a l’Aula d’Estudi Assistit en  horari extraescolar.
-Afavorir un ambient de col·laboració família-Institut que ajudi a aquests alumnes en aquest àmbit.
DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ:
-A les 17:30h hora en que s’hauria de començar la reunió ens trobem amb que no es presenta cap família de les quatre convocades, una família truca per dir que assistirà l’alumne però que no hi poden assistir per motius laborals, altres dues famílies envien als seus  fills i ells mateixos comenten a la persona responsable que els seus pares no poden assistir a la reunió perquè estan treballant però que estan d’acord en la seva assistència a aquestes sessions d’Estudi Assistit, l’alumna que queda no es presenta i la família tampoc dona cap tipus de resposta.
Es passa a comentar als alumnes els temes següents:
  • Importància de l’assistència.
  • Explicar que amb el que es fa a l’Aula no és suficient que a casa cal fer més feina.
  • Que el que es pretén és ORIENTAR  I AJUDAR-LOS A MILLORAR  en els estudis
  • Un cop comentats aquests temes s’inicia la primera sessió.
-Els alumnes es  queden a l’aula i parlen amb la psicopedagoga i amb la persona encarregada de l’aula i se’ls orienta sobre com funciona l’activitat i els materials que cal que portin.
INSTRUMENTS I/O MATERIALS:
-Full amb l’ordre del dia de la reunió.
-Document elaborat per l’equip que explica tot el que cal dir als pares i als alumnes.
BIBLIOGRAFIA
·         Programa d’Estudi Assistit  de l’Institut  Bernat el Ferrer.
VALORACIÓ DE LA SESSIÓ:
Va costar una mica d’engegar la sessió, els alumnes  es van presentar puntuals a la convocatòria i es van mostrar receptius als comentaris i orientacions que se’ls hi donaven.
Desprès de les explicacions inicials i en començar a revisar les agendes i veure els materials que portaven els tres alumnes que van assistir a aquesta primera sessió informativa, es detecten grans diferències entre ells, hi ha una alumna que destaca per presentar un millor rendiment i capacitats que al resta de companys,  es tracta d’una nena que no hi sent d’una orella
 (l’ esquerra) i que mostra molt interès per aprendre i  per assistir, fa moltes preguntes sobre coses que no li han arribat prou clarament , els aclariments que se li fan li resulten molt útils.
No es van poder complir els objectius referents a col·laboració família-Institut que ajudi a aquests alumnes en aquest àmbit.

No hay comentarios:

Publicar un comentario